Nieuws van Kiwanis Club Veendam

Sight Seeing Run

Deze populaire run op zaterdag 30 september was weer een groot succes. De opbrengst voor het goede doel is € 3.000,–.

Kijk voor meer informatie op https://www.sightseeingrunveendam.nl/ Klik hier voor het uitgebreide artikel over deze run in de Veendammer.

Winkler Prins Run

Op dinsdag 9 mei werd het nieuwe Leer- en Sportpark Winkler Prins feestelijk geopend. Na de officiële handeling konden liefhebbers meedoen aan een speciale Winkler Prins Run van 3 kilometer. Op deze ludieke manier wilde de scholengemeenschap de bewoners van Veendam kennis laten maken met hun moderne en duurzame onderwijshuisvesting. Genodigden en andere belangstellenden konden het parcours door de schoolgebouwen ook wandelend afleggen en voor leerlingen van de basisscholen in Veendam was een route uitgezet van 1,5 kilometer.

Deze speciale WP Run werd mede mogelijk gemaakt door Kiwanis Veendam. Vanwege onze ervaring met de Veendammer Sight Seeing Run “Broez’n deur andermans hoez’n” zijn we door de WP benaderd voor het uitzetten van de route, de organisatie, de veiligheid en bemensing rondom het parcours.

Kiwanis kinderplein op Bevrijdingsdag

Kiwanis Veendam heeft ook dit jaar weer een bijdrage geleverd aan een mooi Bevrijdingsfeest, specifiek voor kinderen. Na het grote succes in 2022 (zie foto) werd er vrijdagmiddag 5 mei opnieuw een speelplein ingericht waar kinderen zich naar hartenlust hebben vermaakt. Het Kiwanis Kinderplein was net als vorig jaar weer op het Veenlustplein in Veendam.
Er was voor alle kinderen iets leuks te beleven. Een poppenspeelster zorgde voor vermaak met verschillende voorstellingen, je kon je laten schminken, er was een Rad van Fortuin met leuke prijzen en allerlei Oudhollandse spelletjes met als beloning een ijsje.

Met het Kiwanis Kinderplein sloten wij aan bij het door Bogdike georganiseerde evenement Rock en Magic: Veendam stond die dag weer in het teken van muziek en magie! In de middag en avond was er volop livemuziek te beluisteren op het Museumplein en door het hele centrum liepen er ‘s middags sprookjesfiguren rond die oud en jong vermaakten.

Winterjassen voor kinderen

Naar aanleiding van een oproep in de krant heeft Kiwanis Club Veendam eind 2022 €950 geschonken aan Kledingbank Maxima in Veendam. Hiervoor zijn inmiddels kinderjassen aangeschaft. Heeft u nog goede kinderjassen liggen die niet meer gebruikt worden, neem dan contact op met Kledingbank Maxima Veendam.

Wijn Actie voor “Het vergeten Kind”

Na onze succesvolle actie met Italiaanse Severino rode wijn hebben we nu een nieuwe actie met een heerlijke Portugese witte wijn. Een panel van 5 proevers heeft de CASA ERMELINDA geselecteerd. Klik hier voor meer informatie over deze wijn.

Deze wijn bieden we aan voor slechts €32,– per doos van 6 flessen. Bestellingen kunnen worden geplaatst bij Gerard  van der Scheer op 06 5478 6288 of mail naar gerardvds@netvisit.nl. Bestellen van de Italiaanse Severino rode wijn voor € 35,– per doos van 6 flessen is ook nog steeds mogelijk. Voor de liefhebbers van Rosé is de Ferret geselecteerd. Deze heerlijke rosé kost € 38,– per doos van 6 flessen. Van elke verkochte doos gaat maar liefst 4 tot 7 euro naar de kas van de Stichting Kiwanis Activiteiten.

Haardhout Actie

In de voorgaande jaren heeft Kiwanis Club Veendam veel geld kunnen inzamelen en doneren aan kinderen die “aan de andere kant van het geluk” zijn geboren. Die steun willen we blijven geven. Dit is mogelijk dankzij veel trouwe sponsoren maar ook door noeste arbeid, verricht door onze leden. Eén van de activiteiten die we hebben ontwikkeld is het kappen van bomen. Het gekapte hout wordt gezaagd en gekloofd verkocht als haardhout, desgewenst thuis geleverd.

Prijs en leveringscondities    Momenteel uitverkocht maar er kan worden aangemeld voor onze wachtlijst

• Kwaliteit: gemengd
  • Prijs op aanvraag, per kuub los gestort. Levering aan huis: toeslag €10 per kuub (tot 10 km rond Veendam-Wildervank)
  • Bestellen of aanmelden: stuur een e-mail naar hout@kiwanisveendam.nl